Del I. Grundlæggende programmering med Java

Indholdsfortegnelse
1. Programmering i Java, Introduktion
Dagens pensum
Hardware og software til dette kursus
Kode, introduktion til programmeringsterminologi
Java programmers formalia
Java med Netbeans
Programmering, de første skridt
Opgaver
2. Programmering i Java. Kontrolstrukturer I
Dagens pensum
Eksempelløsninger til seneste lektions øvelser
Java Tutorials
Problemløsning
Kodeøvelser - Læse og skrive
Operatorer og selektion
Metoder - kodeøvelser
Gentagelser ved Iteration
Opgaver
3. Programmering i Java. Kontrolstrukturer II
Dagens pensum
Eksempelløsninger til seneste lektions øvelser
Selektion, udvidet
true eller false? Sandhedstabeller
Iteration, udvidet
Strenge
Gentagelser ved Rekursion
Opgaver
4. Programmering i Java. Kontrolstrukturer og Arrays
Dagens pensum
Eksempelløsninger til seneste lektions øvelser
Formatering af printet output
Lav eget utility bibliotek
Arrays
Opgaver Lektion 4
5. Programmering i Java. Objektorientering. Klasser I
Dagens pensum
Eksempelløsninger til seneste lektions øvelser
Objekter - Klasser
Klasser
Opgaver Lektion 5
6. Programmering i Java. Objektorientering II
Dagens pensum
Eksempelløsninger til seneste lektions øvelser
Deployering aka frigivelse af applikation
UML, OO og Klasser
Klasser og metoder
Opgaver
7. Programmering i Java. Objektorientering III. Nedarvning.
Dagens pensum
Eksempelløsninger til seneste lektions øvelser
Nedarvning i objektorienteret programmering
Raflebægereksemplet igen
Øvelser/Opgaver
8. Programmering i Java. Filhåndtering. Programmeringsøvelser
Dagens pensum
Eksempelløsninger til seneste lektions øvelser
Fil I/O
Øvelser
9. Programmering i Java. Mere om Collections
Dagens pensum
Eksempelløsninger til seneste lektions øvelser
Andre Collections end ArrayLists
Øvelser
10. Programmering i Java. Objektorienteret Design. Datoer. Projekt udlevering.
Dagens pensum
Sample Solutions Previous Lesson
Brugerscenarier aka Use Cases, en del af UML
GregorianCalendar
Obligatorisk Opgave - Grundlæggende Programmering
11. Programmering i Java. Programfejl. GUI eks. Projekt.
Dagens pensum
Fejl
Lidt GUI
12. Programmering i Java. Arrays i n dimensioner. Projekt
Dagens pensum
Arrays i flere dimensioner end 1
Et sæt hints til bilioteket
13. Programmering i Java. Tråde. Projekt
Dagens pensum
Operativsystemet, samtidighed
Tråde
14. Programmering i Java. Just One More Thing. Projekt aflevering
Dagens pensum
Eksempelløsninger til seneste lektions øvelser
Style Guide
Enumerations
Et glimt af et mønster: Singleton
15. Afrunding, spørgetime
Eksempelløsninger til seneste lektions øvelser
Eksamensrækkefølge
Evaluering
Spørgsmål